HISTORIE

K nákupu automobilu DACIA Logan I MCV jsem se dostal shodou náhod. Jako koníček k mojí profesi (testování betonu, chemie betonu, posudky staveb atd.) jsem začal stavět rodinné domky, vozit některé věci na stavbu v 1,5 roku starém (novém) autě s koženými sedačkami a to nebylo zcela ideální. Rozhodl jsem se tedy pro nákup pracovního vozu pro stavební účely a hledal a hledal a hledal. Nové vozy vzhledem k ceně nepřipadaly v úvahu, ojetiny z Německa díky skoku v kurzu se staly málo výhodnými a tak jsem hledal a hledal mezi ojetými Peugeot Partner, Citroen Berlingo, pak i Fiat Doblo …… a najednou jsem uviděl Dacia Logan MCV. Předsudky okolí a předků udělaly své, nebral jsem toto auto vůbec vážně (otec ležel pod vozem Dacia 1300 delší dobu než si s námi za svůj život hrál :-) ). Přečetl jsem recenzi o vozu, zaujala mne verze se 7 místy, ale pustil to z hlavy a hledal dál a dál. Jednu sobotu dopoledne jsem jel okolo Dacia salonu a v myšlenkovém zkratu se rozhodl, že si auto o kterém jsem doposud četl jen jednu recenzi prohlédnu. Dachna celkem překvapila, projel jsem ji a přesto, že moje auto byla 2,5litrová Honda Accord, tak jsem se v Dacii necítil vůbec špatně. Do měsíce jsem si koupil Dacii Logan I MCV 1,5dci - nejsilnější 63kW motor, nejvyšší výbava (neboli - měla klimatizaci, posilovač, rádio :-) ….. a volant). Nechal jsem si nalepit fólie, přidělat tažné, alarm a bylo hotovo. Původní představa byla dostavět domy, chajdu a prodat auto do roku, maximálně dvou let ……. protože se přece rozpadne, zkoroduje atd.  Domy se podařilo dostavět i prodat, auto se začalo používat pro další stavební činnosti, jeho prodejní cena klesala a stále jezdilo. 

Dnes už vím, že toto auto mi ušetřilo nejvíce výdajů spojených s nákupem, údržbou, provozem. Spotřeba na tak velkou krabici je opravdu zázrak, provozní náklady minimalistické, opravy minimum (tuším alternátor po 300 000km....).  Z velké části je auto v původním stavu, jedině zadní dveře a nárazník jsou 2x měněné (jednou se paní dívala na dítě na zadní sedačce a nevšimla si, že dáváme přednost chodci, podruhé starší pán neviděl, že pouštíme sanitku a uštědřil nám ránu).  Auto si dcery oblíbily - přezdívají mu "Smradlavka" (sem tam vozíme v autě chemikálie a je to poznat) a za vše hovoří foto v galerii MIX, na kterém mladší dcera píše do prachu zadních dveří "Jedu ve vraku" :-).  Také jsem terčem posměchu s oblíbenou otázkou "nevíš kolik je venku teplota?" - poznámka:  palubní počítač nemá teploměr (nač taky, zimu i teplo poznám).  Dcerám jsem oznámil, že jednou bude tato DACIA svatebním darem, takže má šanci ta rychlejší a také jsem jim namluvil, že po ujetí 500 000 km dává automobilka auto nové. 

Auto jezdilo, jezdilo a najednou bylo na tachometru 500 000 km a to hovoří za vše.  Mám rád oslavy a tak oslava tohoto milníku proběhla stylově v Rumunsku a to jízdou po Transfagarašské magistrále (jedna z nejkrásnějších klikatic světa, která je bohužel do konce června ve vrcholové partii uzavřena z důvodu sněhu a kamení na silnici).  Původně jsem chtěl pověsit vlajku DACIA na nejvyšším vrcholu Rumunska - Moldoveanu - 2544 m. n m. - nakonec jsem musel bez vlajky (nepodařilo se ji nikde koupit :-) ), ale zápis DACIA 500 000 km ve vrcholové knize se povedl sólovýstupem.


Poděkovat bych chtěl pilotům tohoto vozu a firmám

AUTECO BS (Boskovice) - servis kam jsme dávali auto na výměnu oleje/filtry v záruční době.  Servis, ve kterém se umí chovat příkladně k zákazníkovi, lze počkat a využít WiFi k práci na notebooku, dát si kávu a především se nestydí za to že pracují - neboli z místa pro zákazníky vidíte přes velké okno do dílen, kde je váš pacient na kontrole.  Za dobu co servisujeme různé značky našich aut (VW, Peugeot, Toyota, Honda, Mazda, Nissan), tak hodnotím jako nadprůměr.    

https://www.autecobs.cz

AUTOSERVIS Diviš (Brno) - profesionál majitel i jeho tým dokázal vždy vše vyřešit ke 100% spokojenosti a to nejen na Dacii MCV, ale i na Dacii Dokker a dalších našich automobilech.  Nejlepší člověk od aut co jsem poznal - rychlost, férovost, flexibilita …….. a to vše i když má práce nad hlavu.  

https://www.firmy.cz/detail/693609-pavel-divis-brno-zabrdovice.html

VIF - aditivum co přidávám k naftě. S ním určitě auto lépe startovalo v zimě a zda jeho přídavek do nafty se podepsal na tom, že jsme najeli 500 000 km bez problémů ……. to nevím (myslím si, že ano).  Ale jedno vím 100% - neuškodilo, používáme do všech našich naftových vozů.. Já doporučuji.  

https://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-nafty/

DACIA KLUB - zde jsem zpočátku napsal pár zážitků a přečetl mnoho rad. Komunita lidí kteří si rádi poradí i sejdou na DACIA srazu (to jsem bohužel nikdy nestihl).

https://www.daciaclub.cz/


........ a nakonec všem z DACIA (výroba, prodej, servis), že se jim podařilo smontovat funkční a jednoduché vozidlo, dodávat ho svým zákazníkům za rozumný peníz a udržovat v provozuschopném stavu.


Shrnutí

Co se DACII nepovedlo:

jen volant  - oloupal se plastový povrch (z lesklého se stal matným) během prvních pár desítek tisíc km.   

Co se DACII povedlo:

Dacia Logan I MCV - pro nenáročného řidiče, který nechce oslnit souseda/modelku, chce se dopravit z místa A do místa B, přežije absenci 6. rychlostního stupně, nechce vyhazovat finance z okna



DACIA I MCV - 500 000km | Všechna práva vyhrazena 2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky